torstai 2. huhtikuuta 2015

DUBAI: day one.

Heippa! Vihdoin pääsen jakamaan teille pienen osan matkastamme. Kuvia kertyi ihan kauhea määrä joten niiden läpi käymisessä on mennyt aikaa.

Lähdettiin siis torstaina 5.3. klo 15.30 kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Meidän oli tarkotus vaihtaa Amsterdamissa konetta ja vaihtoaikaa oli niukat 1 tunti. Hienosti ensimmäinen kone oli puoli tuntia myöhässä, joten juoksuksihan se meni. Loppujen lopuksi aikaa jäikin vähän liikaakin, kun meidän seuraavakin kone oli myös noin puoli tuntia myöhässä.
Saavuttiin Dubaihin kuuden aikaan aamulla ja siitä otettiin taksi hotellille. Meidän oli tarkoitus saada hotellihuone vasta klo 12 jälkeen joten suunnitelmana oli, että jättäisimme tavarat hotellin respaan ja menisimme altaalle. No pienen säädön ja muutaman puhelinsoiton jälkeen saimmekin huoneet noin 8 aikaan.
Meidän hotelli oli sellainen huoneisto tyyppinen, eli siihen ei kuulunut aamupalat tai muut. Itse olin kyllä tyytyväinen hotelliin, sillä maksoimme matkastamme todella vähän ja huoneessa ei tullut aikaa vietettyä öitä enempää. Heitettiin kamat huoneeseen ja käytiin istuskelemassa altaalla hetki. Tajuttiin, että sää oli hieman liian tuulinen ja pilvinen auringon ottoon, joten päätimme suosiolla pyhittää ensimmäisen päivän shoppailulle.
Otettiin suunnaksi maailman suurin kauppakeskus Dubai Mall. Sielä vierähti koko päivä. Kauppakeskus oli kolmessa kerroksessa ja se vääristi aluksi hieman ensivaikutelmaa rakennuksen koosta. 'Eihän tämä nyt niin iso ole'. Mutta aina uudestaan ja uudestaan löytyi jotain uutta. Se vain jatkui ja jatkui. Rakennuksesta löytyi esimerkiksi oma luistinkenttä ja maailman suurin akvaario..

Päivän shoppailuiden päätteeksi istahdimme TGI Friday nimiseen ravintolaan ja aivan sattumalta pääsimme ulos terassille syömään, jostai näkyi suoraan maailman korkein rakennus Burj Khalif sekä Dubain Mallin suihkulähteet. Suihkulähde show tuli aina 30 minuutin välein ja oli joka kerta hieman erilainen. Kylläisinä ja väsyneinä suuntasimme vielä paikalliseen ruokakauppaan ja ostimme aamupalaa hotellillemme ja suuntasimme taksilla kohti hotellia ja pehmeitä hotellin sänkyjä.